2025 Q3-rapport
51 dagar sedan31min
0,83 SEK/aktie
Senaste utdelning
Orderdjup
Nasdaq Stockholm
Antal
Köp
11 809
Sälj
Antal
11 928
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 35 | - | - | ||
| 72 | - | - | ||
| 29 | - | - | ||
| 61 | - | - | ||
| 108 | - | - |
Högst
113,8VWAP
Lägst
103,8OmsättningAntal
27,2 250 662
VWAP
Högst
113,8Lägst
103,8OmsättningAntal
27,2 250 662
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 23 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 15 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 24 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 6 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 25 okt. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanDet rullar på bra för Nelly! Från Ehandel.se: Svenskt paketrekord – Nelly och Lyko rusar: ”Extrem digital mognad” En miljon fler paket. Exporten till Norge fortsätter att öka kraftigt för svenska e-handlare. Nya siffror från logistikbolaget Helthjem visar en volymökning på 18 procent hittills i år, där aktörer som Nelly och Lyko driver på utvecklingen. Den norska logistikaktören Helthjem, som årligen levererar över 20 miljoner paket, rapporterar om en markant uppgång för inkommande volymer från Sverige under 2025. Jämfört med perioden januari till november föregående år har den svenska marknaden hos transportören vuxit med 18 procent. Enligt Helthjem motsvarar ökningen närmare en miljon fler paket än föregående år. Det är framför allt kategorierna mode och skönhet som står för tillväxten. På få år har flera svenska nätbutiker fått lika många norska kunder som de lägger år på att bygga upp på hemmaplan, säger Sebastian Wagner Larsen, försäljningsdirektör för Norden på Helthjem. Tresiffrig tillväxt för Nelly Två aktörer som pekas ut specifikt i statistiken är Lyko och Nelly. Under november månad ökade Lyko sin volym med 30 procent jämfört med samma period i fjol, vilket innebar en fördubbling av deras normala volym. För Nelly var ökningen under november 150 procent. Sett till helåret har modeaktören en samlad tillväxt på 40 procent i leveranser via Helthjem. Norge är "den stora möjligheten" eftersom du får en kundgrupp med hög köpkraft, höga snittordrar och extrem digital mognad. Med rätt pris, rätt budskap och rätt fraktlösning kan en svensk nätbutik skapa enorm tillväxt på väldigt kort tid, säger Sebastian Wagner Larsen. Han menar att barriären för att sälja till Norge, som tidigare upplevts som komplicerad, i princip är borta. ANNONS: Returer är inte bara en kostnad, de är din e-handels tillväxtmotor Influencers driver Black Week-volymer Totalt under Black Week hanterade Helthjem över en miljon paket, med ett snitt på 100 000 paket dagligen. Cyber Monday noterades som den enskilt största dagen. En tydlig trend i datan är framväxten av så kallad "creator commerce". Volymen från nätbutiker drivna av influencers ökade med 190 procent jämfört med föregående år. Denna typ av handel, ofta driven via plattformar som Snapchat och TikTok, skapar höga men oförutsägbara volymtoppar. Daniel Kongstvedt, e-handelschef på Helthjem, kommenterar utvecklingen i ett pressmeddelande: När en kampanj träffar rätt förflyttas stora volymer på bara några minuter. Influencers som driver egna butiker har skapat en helt ny dynamik och står för flera av de största enskilda topparna vi har mätt under hösten. Tillväxt utanför storstäderna Geografiskt sett är det de nordligaste delarna av Norge – Finnmark, Troms och Nordland – som står för den största procentuella ökningen jämfört med fjolåret, även om storstadsregionerna fortfarande beställer
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanHur kommer det sig att aktien går upp 5% idag?för 2 dagar sedan · Ändradför 2 dagar sedan · ÄndradFrågan är felställd. Snarare varför har aktien varit så nedtryckt efter den fina Q3 rapporten? Antagligen var det vinsthemtagningar och det var bara en tidsfråga innan det rättade till sig.för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanExtremt Bra fortsatt trend. Hög volym på uppgångsdagar och låg volym på nedgångsdagar.
- ·26 nov.Varför har inga analytiker utvärderat Nelly? Utifrån Nellys redovisning och tillväxt skulle jag säga att detta är en bra vinnare, med potential att nå höga siffror, och heller ingen skuld. Undervärderad i mina ögon.·för 2 dagar sedanFan, jag sålde av på 99 och köpte Otello istället... 105 är nice för er som sitter kvar fortfarande👍
- 24 nov.24 nov.Q4 blir nog bra med tanke på starkare svensk konsument och ökad näthandel, de kanske inte kan öka marginalerna lika mycket som de gjort senaste året men det är nu omsättningen kommer, Tjejerna är galna i Nelly just nu25 nov.25 nov.Har du hört något varför Nelly gör det bra i den målgruppen just nu?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
51 dagar sedan31min
0,83 SEK/aktie
Senaste utdelning
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanDet rullar på bra för Nelly! Från Ehandel.se: Svenskt paketrekord – Nelly och Lyko rusar: ”Extrem digital mognad” En miljon fler paket. Exporten till Norge fortsätter att öka kraftigt för svenska e-handlare. Nya siffror från logistikbolaget Helthjem visar en volymökning på 18 procent hittills i år, där aktörer som Nelly och Lyko driver på utvecklingen. Den norska logistikaktören Helthjem, som årligen levererar över 20 miljoner paket, rapporterar om en markant uppgång för inkommande volymer från Sverige under 2025. Jämfört med perioden januari till november föregående år har den svenska marknaden hos transportören vuxit med 18 procent. Enligt Helthjem motsvarar ökningen närmare en miljon fler paket än föregående år. Det är framför allt kategorierna mode och skönhet som står för tillväxten. På få år har flera svenska nätbutiker fått lika många norska kunder som de lägger år på att bygga upp på hemmaplan, säger Sebastian Wagner Larsen, försäljningsdirektör för Norden på Helthjem. Tresiffrig tillväxt för Nelly Två aktörer som pekas ut specifikt i statistiken är Lyko och Nelly. Under november månad ökade Lyko sin volym med 30 procent jämfört med samma period i fjol, vilket innebar en fördubbling av deras normala volym. För Nelly var ökningen under november 150 procent. Sett till helåret har modeaktören en samlad tillväxt på 40 procent i leveranser via Helthjem. Norge är "den stora möjligheten" eftersom du får en kundgrupp med hög köpkraft, höga snittordrar och extrem digital mognad. Med rätt pris, rätt budskap och rätt fraktlösning kan en svensk nätbutik skapa enorm tillväxt på väldigt kort tid, säger Sebastian Wagner Larsen. Han menar att barriären för att sälja till Norge, som tidigare upplevts som komplicerad, i princip är borta. ANNONS: Returer är inte bara en kostnad, de är din e-handels tillväxtmotor Influencers driver Black Week-volymer Totalt under Black Week hanterade Helthjem över en miljon paket, med ett snitt på 100 000 paket dagligen. Cyber Monday noterades som den enskilt största dagen. En tydlig trend i datan är framväxten av så kallad "creator commerce". Volymen från nätbutiker drivna av influencers ökade med 190 procent jämfört med föregående år. Denna typ av handel, ofta driven via plattformar som Snapchat och TikTok, skapar höga men oförutsägbara volymtoppar. Daniel Kongstvedt, e-handelschef på Helthjem, kommenterar utvecklingen i ett pressmeddelande: När en kampanj träffar rätt förflyttas stora volymer på bara några minuter. Influencers som driver egna butiker har skapat en helt ny dynamik och står för flera av de största enskilda topparna vi har mätt under hösten. Tillväxt utanför storstäderna Geografiskt sett är det de nordligaste delarna av Norge – Finnmark, Troms och Nordland – som står för den största procentuella ökningen jämfört med fjolåret, även om storstadsregionerna fortfarande beställer
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanHur kommer det sig att aktien går upp 5% idag?för 2 dagar sedan · Ändradför 2 dagar sedan · ÄndradFrågan är felställd. Snarare varför har aktien varit så nedtryckt efter den fina Q3 rapporten? Antagligen var det vinsthemtagningar och det var bara en tidsfråga innan det rättade till sig.för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanExtremt Bra fortsatt trend. Hög volym på uppgångsdagar och låg volym på nedgångsdagar.
- ·26 nov.Varför har inga analytiker utvärderat Nelly? Utifrån Nellys redovisning och tillväxt skulle jag säga att detta är en bra vinnare, med potential att nå höga siffror, och heller ingen skuld. Undervärderad i mina ögon.·för 2 dagar sedanFan, jag sålde av på 99 och köpte Otello istället... 105 är nice för er som sitter kvar fortfarande👍
- 24 nov.24 nov.Q4 blir nog bra med tanke på starkare svensk konsument och ökad näthandel, de kanske inte kan öka marginalerna lika mycket som de gjort senaste året men det är nu omsättningen kommer, Tjejerna är galna i Nelly just nu25 nov.25 nov.Har du hört något varför Nelly gör det bra i den målgruppen just nu?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Stockholm
Antal
Köp
11 809
Sälj
Antal
11 928
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 35 | - | - | ||
| 72 | - | - | ||
| 29 | - | - | ||
| 61 | - | - | ||
| 108 | - | - |
Högst
113,8VWAP
Lägst
103,8OmsättningAntal
27,2 250 662
VWAP
Högst
113,8Lägst
103,8OmsättningAntal
27,2 250 662
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 23 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 15 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 24 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 6 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 25 okt. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
2025 Q3-rapport
51 dagar sedan31min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 10 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 23 okt. | |
| 2025 Q2-rapport | 15 juli | |
| 2025 Q1-rapport | 24 apr. | |
| 2024 Q4-rapport | 6 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 25 okt. 2024 |
Data hämtas från FactSet, Quartr
0,83 SEK/aktie
Senaste utdelning
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanDet rullar på bra för Nelly! Från Ehandel.se: Svenskt paketrekord – Nelly och Lyko rusar: ”Extrem digital mognad” En miljon fler paket. Exporten till Norge fortsätter att öka kraftigt för svenska e-handlare. Nya siffror från logistikbolaget Helthjem visar en volymökning på 18 procent hittills i år, där aktörer som Nelly och Lyko driver på utvecklingen. Den norska logistikaktören Helthjem, som årligen levererar över 20 miljoner paket, rapporterar om en markant uppgång för inkommande volymer från Sverige under 2025. Jämfört med perioden januari till november föregående år har den svenska marknaden hos transportören vuxit med 18 procent. Enligt Helthjem motsvarar ökningen närmare en miljon fler paket än föregående år. Det är framför allt kategorierna mode och skönhet som står för tillväxten. På få år har flera svenska nätbutiker fått lika många norska kunder som de lägger år på att bygga upp på hemmaplan, säger Sebastian Wagner Larsen, försäljningsdirektör för Norden på Helthjem. Tresiffrig tillväxt för Nelly Två aktörer som pekas ut specifikt i statistiken är Lyko och Nelly. Under november månad ökade Lyko sin volym med 30 procent jämfört med samma period i fjol, vilket innebar en fördubbling av deras normala volym. För Nelly var ökningen under november 150 procent. Sett till helåret har modeaktören en samlad tillväxt på 40 procent i leveranser via Helthjem. Norge är "den stora möjligheten" eftersom du får en kundgrupp med hög köpkraft, höga snittordrar och extrem digital mognad. Med rätt pris, rätt budskap och rätt fraktlösning kan en svensk nätbutik skapa enorm tillväxt på väldigt kort tid, säger Sebastian Wagner Larsen. Han menar att barriären för att sälja till Norge, som tidigare upplevts som komplicerad, i princip är borta. ANNONS: Returer är inte bara en kostnad, de är din e-handels tillväxtmotor Influencers driver Black Week-volymer Totalt under Black Week hanterade Helthjem över en miljon paket, med ett snitt på 100 000 paket dagligen. Cyber Monday noterades som den enskilt största dagen. En tydlig trend i datan är framväxten av så kallad "creator commerce". Volymen från nätbutiker drivna av influencers ökade med 190 procent jämfört med föregående år. Denna typ av handel, ofta driven via plattformar som Snapchat och TikTok, skapar höga men oförutsägbara volymtoppar. Daniel Kongstvedt, e-handelschef på Helthjem, kommenterar utvecklingen i ett pressmeddelande: När en kampanj träffar rätt förflyttas stora volymer på bara några minuter. Influencers som driver egna butiker har skapat en helt ny dynamik och står för flera av de största enskilda topparna vi har mätt under hösten. Tillväxt utanför storstäderna Geografiskt sett är det de nordligaste delarna av Norge – Finnmark, Troms och Nordland – som står för den största procentuella ökningen jämfört med fjolåret, även om storstadsregionerna fortfarande beställer
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanHur kommer det sig att aktien går upp 5% idag?för 2 dagar sedan · Ändradför 2 dagar sedan · ÄndradFrågan är felställd. Snarare varför har aktien varit så nedtryckt efter den fina Q3 rapporten? Antagligen var det vinsthemtagningar och det var bara en tidsfråga innan det rättade till sig.för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanExtremt Bra fortsatt trend. Hög volym på uppgångsdagar och låg volym på nedgångsdagar.
- ·26 nov.Varför har inga analytiker utvärderat Nelly? Utifrån Nellys redovisning och tillväxt skulle jag säga att detta är en bra vinnare, med potential att nå höga siffror, och heller ingen skuld. Undervärderad i mina ögon.·för 2 dagar sedanFan, jag sålde av på 99 och köpte Otello istället... 105 är nice för er som sitter kvar fortfarande👍
- 24 nov.24 nov.Q4 blir nog bra med tanke på starkare svensk konsument och ökad näthandel, de kanske inte kan öka marginalerna lika mycket som de gjort senaste året men det är nu omsättningen kommer, Tjejerna är galna i Nelly just nu25 nov.25 nov.Har du hört något varför Nelly gör det bra i den målgruppen just nu?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Nasdaq Stockholm
Antal
Köp
11 809
Sälj
Antal
11 928
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| 35 | - | - | ||
| 72 | - | - | ||
| 29 | - | - | ||
| 61 | - | - | ||
| 108 | - | - |
Högst
113,8VWAP
Lägst
103,8OmsättningAntal
27,2 250 662
VWAP
Högst
113,8Lägst
103,8OmsättningAntal
27,2 250 662
Mäklarstatistik
Ingen data hittades






