Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Bittium

2026 Q1-rapport

Endast PDF

54 dagar sedan
0,15 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,47%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
72--
36--
176--
2--
21--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym41 68041 68000

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym41 68041 68000

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
7 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
29 apr.
2025 Q4-rapport
19 feb.
2025 Q3-rapport
24 okt. 2025
2025 Q2-rapport
8 aug. 2025
2025 Q1-rapport
29 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 10 tim sedan
    ·
    29.xx den här veckan.
    för 10 tim sedan
    ·
    Bra, får tanka mer.
  • 18 juni
    ·
    Är Bittiums orderböcker fulla nu? Kan de inte leverera mer inom den närmaste framtiden? Kapacitetsbrist?
    för 3 dagar sedan
    ·
    Kom igen nu, gott folk, gå till amerikanska aktier. Den här diskussionen ni har är helt från stenåldern.
  • 18 juni
    ·
    27.1. kurs 42,90 26.2. kurs 26,30 14.4. kurs 39,90 29.4. kurs 30,55 28.5. kurs 42,55 osv... Så, stor volatilitet under hela innevarande år. Ingen anledning till panik.
    18 juni
    ·
    Oj, aktiekursen flyger ju redan på grund av alla de där affärerna. Eller hur? 😂
  • 18 juni
    ·
    29.5 kurs 42,70e. Från det har den kommit ner över 10e på mycket kort tid och det syns inget slut på nedgången.
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag slänger in detta: många har också köpt under fem och sålt lite under toppen. De har gjort hundratals procent i vinst. Detta händer inte vem som helst. Så en kursnedgång behöver inte alltid störa, om man vet hur man gör saker rätt. Man kan göra vinst med alla aktier, frågan är tydligen bara om tajming. Med vissa aktier är det lättare och med andra svårare. Även det ibland mycket kritiserade Nokia skapade miljonärer.
  • 17 juni
    ·
    Bittium har kommit ner cirka 20 % från vårens (tredje) toppar utan några egentliga nyheter som förändrar fundamenta. Samtidigt har det varit intressant att följa hur mycket aktien för närvarande verkar leva på förväntningar, indexförändringar och marknadssentiment. De senaste veckorna har dock flera små saker hänt i rätt riktning: • nya leveranser till Försvarsmakten • expansioner i Kroatien • utveckling av hybridnätverk • Sensofusion-samarbete • AI-sidans öppningar • stärkande av NATO-samarbetet Ytterligare information kom också från Storbritanniens upphandling. Bittium fortsätter inte som en oberoende leverantör, men fortsätter fortfarande via BAE Systems konsortium. Ur mitt perspektiv har detta hela tiden varit den mer realistiska vägen till marknaden än att Bittium direkt skulle ha valts som leverantör. Den stora bilden har enligt mig inte förändrats. Frågan är inte längre om Bittium har konkurrenskraftig teknik. Frågan är hur många av de nuvarande projekten och samarbetsuppläggen som kommer att realiseras till faktiska avtal under de kommande åren. Min strategi förblir oförändrad, vi håller om inte berättelsen "går sönder", så att säga. Denna kursfluktuation är på sätt och vis ganska rolig att följa, eftersom jag själv inte alls är spelorienterad, så jag deltar inte i den med mina egna euro.
    17 juni
    ·
    Hustruns pengar slösar jag också bort här. Mina egna går alla till öl.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

54 dagar sedan
0,15 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,47%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 10 tim sedan
    ·
    29.xx den här veckan.
    för 10 tim sedan
    ·
    Bra, får tanka mer.
  • 18 juni
    ·
    Är Bittiums orderböcker fulla nu? Kan de inte leverera mer inom den närmaste framtiden? Kapacitetsbrist?
    för 3 dagar sedan
    ·
    Kom igen nu, gott folk, gå till amerikanska aktier. Den här diskussionen ni har är helt från stenåldern.
  • 18 juni
    ·
    27.1. kurs 42,90 26.2. kurs 26,30 14.4. kurs 39,90 29.4. kurs 30,55 28.5. kurs 42,55 osv... Så, stor volatilitet under hela innevarande år. Ingen anledning till panik.
    18 juni
    ·
    Oj, aktiekursen flyger ju redan på grund av alla de där affärerna. Eller hur? 😂
  • 18 juni
    ·
    29.5 kurs 42,70e. Från det har den kommit ner över 10e på mycket kort tid och det syns inget slut på nedgången.
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag slänger in detta: många har också köpt under fem och sålt lite under toppen. De har gjort hundratals procent i vinst. Detta händer inte vem som helst. Så en kursnedgång behöver inte alltid störa, om man vet hur man gör saker rätt. Man kan göra vinst med alla aktier, frågan är tydligen bara om tajming. Med vissa aktier är det lättare och med andra svårare. Även det ibland mycket kritiserade Nokia skapade miljonärer.
  • 17 juni
    ·
    Bittium har kommit ner cirka 20 % från vårens (tredje) toppar utan några egentliga nyheter som förändrar fundamenta. Samtidigt har det varit intressant att följa hur mycket aktien för närvarande verkar leva på förväntningar, indexförändringar och marknadssentiment. De senaste veckorna har dock flera små saker hänt i rätt riktning: • nya leveranser till Försvarsmakten • expansioner i Kroatien • utveckling av hybridnätverk • Sensofusion-samarbete • AI-sidans öppningar • stärkande av NATO-samarbetet Ytterligare information kom också från Storbritanniens upphandling. Bittium fortsätter inte som en oberoende leverantör, men fortsätter fortfarande via BAE Systems konsortium. Ur mitt perspektiv har detta hela tiden varit den mer realistiska vägen till marknaden än att Bittium direkt skulle ha valts som leverantör. Den stora bilden har enligt mig inte förändrats. Frågan är inte längre om Bittium har konkurrenskraftig teknik. Frågan är hur många av de nuvarande projekten och samarbetsuppläggen som kommer att realiseras till faktiska avtal under de kommande åren. Min strategi förblir oförändrad, vi håller om inte berättelsen "går sönder", så att säga. Denna kursfluktuation är på sätt och vis ganska rolig att följa, eftersom jag själv inte alls är spelorienterad, så jag deltar inte i den med mina egna euro.
    17 juni
    ·
    Hustruns pengar slösar jag också bort här. Mina egna går alla till öl.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
72--
36--
176--
2--
21--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym41 68041 68000

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym41 68041 68000

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
7 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
29 apr.
2025 Q4-rapport
19 feb.
2025 Q3-rapport
24 okt. 2025
2025 Q2-rapport
8 aug. 2025
2025 Q1-rapport
29 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport

Endast PDF

54 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från FactSet, Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
7 aug.
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
29 apr.
2025 Q4-rapport
19 feb.
2025 Q3-rapport
24 okt. 2025
2025 Q2-rapport
8 aug. 2025
2025 Q1-rapport
29 apr. 2025

Relaterade värdepapper

0,15 EUR/aktie
Senaste utdelning
0,47%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 10 tim sedan
    ·
    29.xx den här veckan.
    för 10 tim sedan
    ·
    Bra, får tanka mer.
  • 18 juni
    ·
    Är Bittiums orderböcker fulla nu? Kan de inte leverera mer inom den närmaste framtiden? Kapacitetsbrist?
    för 3 dagar sedan
    ·
    Kom igen nu, gott folk, gå till amerikanska aktier. Den här diskussionen ni har är helt från stenåldern.
  • 18 juni
    ·
    27.1. kurs 42,90 26.2. kurs 26,30 14.4. kurs 39,90 29.4. kurs 30,55 28.5. kurs 42,55 osv... Så, stor volatilitet under hela innevarande år. Ingen anledning till panik.
    18 juni
    ·
    Oj, aktiekursen flyger ju redan på grund av alla de där affärerna. Eller hur? 😂
  • 18 juni
    ·
    29.5 kurs 42,70e. Från det har den kommit ner över 10e på mycket kort tid och det syns inget slut på nedgången.
    för 1 tim sedan
    ·
    Jag slänger in detta: många har också köpt under fem och sålt lite under toppen. De har gjort hundratals procent i vinst. Detta händer inte vem som helst. Så en kursnedgång behöver inte alltid störa, om man vet hur man gör saker rätt. Man kan göra vinst med alla aktier, frågan är tydligen bara om tajming. Med vissa aktier är det lättare och med andra svårare. Även det ibland mycket kritiserade Nokia skapade miljonärer.
  • 17 juni
    ·
    Bittium har kommit ner cirka 20 % från vårens (tredje) toppar utan några egentliga nyheter som förändrar fundamenta. Samtidigt har det varit intressant att följa hur mycket aktien för närvarande verkar leva på förväntningar, indexförändringar och marknadssentiment. De senaste veckorna har dock flera små saker hänt i rätt riktning: • nya leveranser till Försvarsmakten • expansioner i Kroatien • utveckling av hybridnätverk • Sensofusion-samarbete • AI-sidans öppningar • stärkande av NATO-samarbetet Ytterligare information kom också från Storbritanniens upphandling. Bittium fortsätter inte som en oberoende leverantör, men fortsätter fortfarande via BAE Systems konsortium. Ur mitt perspektiv har detta hela tiden varit den mer realistiska vägen till marknaden än att Bittium direkt skulle ha valts som leverantör. Den stora bilden har enligt mig inte förändrats. Frågan är inte längre om Bittium har konkurrenskraftig teknik. Frågan är hur många av de nuvarande projekten och samarbetsuppläggen som kommer att realiseras till faktiska avtal under de kommande åren. Min strategi förblir oförändrad, vi håller om inte berättelsen "går sönder", så att säga. Denna kursfluktuation är på sätt och vis ganska rolig att följa, eftersom jag själv inte alls är spelorienterad, så jag deltar inte i den med mina egna euro.
    17 juni
    ·
    Hustruns pengar slösar jag också bort här. Mina egna går alla till öl.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
72--
36--
176--
2--
21--

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym41 68041 68000

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym41 68041 68000
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm