Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

AstraZeneca

2026 Q1-rapport
56 dagar sedan
1,595 GBP/aktie
Senaste utdelning
1,74%Direktavk.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym18 15718 15700

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym18 15718 15700

Företagshändelser

Data hämtas från Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
29 apr.
2025 Q4-rapport
10 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 juli 2025
2025 Q1-rapport
29 apr. 2025

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 23 tim sedan
    Nu böprjar det bli spännande, Om kursen tar sig över 1742:- och 1768:- kan det bli riktigt roligt!
    för 20 tim sedan
    Kanske inte idag men det kommer nog snart 
  • 18 juni
    Varför denna nedgång började ju bra under dagen 
  • 10 juni · Ändrad
    TA-tankar 10/6 i dags-vy kl 08.50: Elliotts vågsystem pekar på två möjliga tolkningar. En pessimistisk som visar på en möjlijg sned H&S-formation (1900kr-1700kr-1900kr (högsta topp)-1665kr-1775kr och senaste 1650kr). Om det är en toppformation finns risken för nedgång till ca 1500kr igen! Men jag tror detta är mindre troligt med tanke på företagets goda förutsättningar, men Elliottteorin gör detta till en möjlig tolkning. Men, om i stället 1900kr senast (början av april) i st är våg 3:s spets, så har nu en abc-våg bildats där c-botten bildades vid den mycket kraftiga reaktionen (doji-hammare - närmast vad det är) den 3:e juni och nu en liten tvekan tillbaka till 1700kr igår kan kanske idag (eller närmaste dagarna) börja stiga mot första motståndet 1750kr, andra motståndet vid 1800kr och sedan 1900kr för vidare rörelser. Detta är min tolkning av den möjliga utvecklingen framöver. En pessimistisk och en optimistisk tolkning. Nu får vi se hur vi i den stora skaran ser på det och vilken utveckling det blir!
    för 22 tim sedan
    1764kr och 1791kr (SenkouSpanB-linjer) och 1750kr samt 1800kr är nu motståndsnivåer. De två sista är naturliga, jämna motståndsnivåer.
  • 9 juni
    Många köprekommendationer, ingen blankning och goda rapporter om blivande läkemedel, trots det visar diagrammen tre lägre toppar såväl som bottnar i rad. Har det vänt eller skall vi ner under 1658:- denna gång? Vad eller vem är det som dämpar kursen?
    9 juni
    För få köpare. Behöver kanske till en sektorrotation pga mer oroligheter som högre räntor, val Det kanske inte är den vägen vi vill gå. Trump har gjort vardag av oroligheter. Fint bolag och borde vara intressant trots att många tror att tillväxten inte är som förr. Tror nog på pressad kurs i sommar.
  • 5 juni
    AZ kursen känner jag inte igen, pendlar 10% utan bolagsspecifika nyheter på ngr dagar….
    5 juni
    Listning på NYSE
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
56 dagar sedan
1,595 GBP/aktie
Senaste utdelning
1,74%Direktavk.

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 23 tim sedan
    Nu böprjar det bli spännande, Om kursen tar sig över 1742:- och 1768:- kan det bli riktigt roligt!
    för 20 tim sedan
    Kanske inte idag men det kommer nog snart 
  • 18 juni
    Varför denna nedgång började ju bra under dagen 
  • 10 juni · Ändrad
    TA-tankar 10/6 i dags-vy kl 08.50: Elliotts vågsystem pekar på två möjliga tolkningar. En pessimistisk som visar på en möjlijg sned H&S-formation (1900kr-1700kr-1900kr (högsta topp)-1665kr-1775kr och senaste 1650kr). Om det är en toppformation finns risken för nedgång till ca 1500kr igen! Men jag tror detta är mindre troligt med tanke på företagets goda förutsättningar, men Elliottteorin gör detta till en möjlig tolkning. Men, om i stället 1900kr senast (början av april) i st är våg 3:s spets, så har nu en abc-våg bildats där c-botten bildades vid den mycket kraftiga reaktionen (doji-hammare - närmast vad det är) den 3:e juni och nu en liten tvekan tillbaka till 1700kr igår kan kanske idag (eller närmaste dagarna) börja stiga mot första motståndet 1750kr, andra motståndet vid 1800kr och sedan 1900kr för vidare rörelser. Detta är min tolkning av den möjliga utvecklingen framöver. En pessimistisk och en optimistisk tolkning. Nu får vi se hur vi i den stora skaran ser på det och vilken utveckling det blir!
    för 22 tim sedan
    1764kr och 1791kr (SenkouSpanB-linjer) och 1750kr samt 1800kr är nu motståndsnivåer. De två sista är naturliga, jämna motståndsnivåer.
  • 9 juni
    Många köprekommendationer, ingen blankning och goda rapporter om blivande läkemedel, trots det visar diagrammen tre lägre toppar såväl som bottnar i rad. Har det vänt eller skall vi ner under 1658:- denna gång? Vad eller vem är det som dämpar kursen?
    9 juni
    För få köpare. Behöver kanske till en sektorrotation pga mer oroligheter som högre räntor, val Det kanske inte är den vägen vi vill gå. Trump har gjort vardag av oroligheter. Fint bolag och borde vara intressant trots att många tror att tillväxten inte är som förr. Tror nog på pressad kurs i sommar.
  • 5 juni
    AZ kursen känner jag inte igen, pendlar 10% utan bolagsspecifika nyheter på ngr dagar….
    5 juni
    Listning på NYSE
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym18 15718 15700

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym18 15718 15700

Företagshändelser

Data hämtas från Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
29 apr.
2025 Q4-rapport
10 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 juli 2025
2025 Q1-rapport
29 apr. 2025

Relaterade värdepapper

2026 Q1-rapport
56 dagar sedan

Nyheter

AI
Senaste
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Data hämtas från Quartr
Nästa händelse
2026 Q2-rapport
27 juli
Tidigare händelser
2026 Q1-rapport
29 apr.
2025 Q4-rapport
10 feb.
2025 Q3-rapport
6 nov. 2025
2025 Q2-rapport
29 juli 2025
2025 Q1-rapport
29 apr. 2025

Relaterade värdepapper

1,595 GBP/aktie
Senaste utdelning
1,74%Direktavk.

Forum

Delta i diskussionerna på Nordnet Social
Logga in
  • för 23 tim sedan
    Nu böprjar det bli spännande, Om kursen tar sig över 1742:- och 1768:- kan det bli riktigt roligt!
    för 20 tim sedan
    Kanske inte idag men det kommer nog snart 
  • 18 juni
    Varför denna nedgång började ju bra under dagen 
  • 10 juni · Ändrad
    TA-tankar 10/6 i dags-vy kl 08.50: Elliotts vågsystem pekar på två möjliga tolkningar. En pessimistisk som visar på en möjlijg sned H&S-formation (1900kr-1700kr-1900kr (högsta topp)-1665kr-1775kr och senaste 1650kr). Om det är en toppformation finns risken för nedgång till ca 1500kr igen! Men jag tror detta är mindre troligt med tanke på företagets goda förutsättningar, men Elliottteorin gör detta till en möjlig tolkning. Men, om i stället 1900kr senast (början av april) i st är våg 3:s spets, så har nu en abc-våg bildats där c-botten bildades vid den mycket kraftiga reaktionen (doji-hammare - närmast vad det är) den 3:e juni och nu en liten tvekan tillbaka till 1700kr igår kan kanske idag (eller närmaste dagarna) börja stiga mot första motståndet 1750kr, andra motståndet vid 1800kr och sedan 1900kr för vidare rörelser. Detta är min tolkning av den möjliga utvecklingen framöver. En pessimistisk och en optimistisk tolkning. Nu får vi se hur vi i den stora skaran ser på det och vilken utveckling det blir!
    för 22 tim sedan
    1764kr och 1791kr (SenkouSpanB-linjer) och 1750kr samt 1800kr är nu motståndsnivåer. De två sista är naturliga, jämna motståndsnivåer.
  • 9 juni
    Många köprekommendationer, ingen blankning och goda rapporter om blivande läkemedel, trots det visar diagrammen tre lägre toppar såväl som bottnar i rad. Har det vänt eller skall vi ner under 1658:- denna gång? Vad eller vem är det som dämpar kursen?
    9 juni
    För få köpare. Behöver kanske till en sektorrotation pga mer oroligheter som högre räntor, val Det kanske inte är den vägen vi vill gå. Trump har gjort vardag av oroligheter. Fint bolag och borde vara intressant trots att många tror att tillväxten inte är som förr. Tror nog på pressad kurs i sommar.
  • 5 juni
    AZ kursen känner jag inte igen, pendlar 10% utan bolagsspecifika nyheter på ngr dagar….
    5 juni
    Listning på NYSE
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Nordnet Social och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Antal
Köp
-
Sälj
Antal
-

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Mest köpt

Mest köpt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym18 15718 15700

Mest sålt

Mest sålt
MäklareKöptSåltNettoInternt
Anonym18 15718 15700
© 2026 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm