Vilka blanketter ska bifogas när vi ansöker om tjänstepension för våra anställda?
Företagsansökan
- Ansökan om Nordnet Tjänstepension
- Registreringsbevis (ej äldre än sex månader och i vilket det framgår vem som är behörig firmatecknare)
- Kundidentifieringsblankett (en blankett för respektive behörig firmatecknare som undertecknar avtalet)
Individansökan (färre än fem anställda i förmånsgruppen)
- Nordnet Tjänstepension Individuellt val (en blankett för respektive anställd)
Om avtalet innehåller riskförsäkringar kan även en hälsodeklaration eller ett läkarutlåtande behövas för respektive anställd, beroende på sökt risksumma eller om den anställde inte kan anmälas mot begreppet fullt arbetsför. För mer information kontakta Nordnet Pension.
Individansökan (fler än fem anställda i förmånsgruppen)
- De anställda anmäls samtidigt som en offertförfrågan görs via Nordnet Offert via hemsidan, i annat fall anmäls de anställda på blanketten Förteckning över anställda.
Om avtalet innehåller riskförsäkringar kan även en hälsodeklaration eller ett läkarutlåtande behövas för respektive anställd, beroende på sökt risksumma eller om den anställde inte kan anmälas mot begreppet fullt arbetsför. För mer information kontakta Nordnet Pension.
Relaterade frågor
- Kan jag få digital faktura?
- Jag har fakturafrågor, vem kontaktar jag?
- Hur kan bolag göra extra pensionsavsättning innan årsskiftet?
- Hur gör vi en extrainbetalning (engångspremie) för en anställd?
- Hur anmäler jag en sjukdom för sjukförsäkring/premiebefrielseförsäkring?
- Hur ändrar jag en befintlig förmånsgrupp?
- Vilken lön skall ligga till grund för avdragsutrymmet?
- Hur vet vi att vår tjänstepensionsplan ligger på lagom nivå för våra medarbetare?
- Hur ansöker vi om Nordnet Hantera?
- Hur tecknar jag ett tjänstepensionsavtal?
- Hur anmäler jag en löneväxling i vår tjänstepensionsplan?