Hoppa till huvudinnehållet

Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?

Varför har Nordnet skickat brev till mig via Kivra?

Nordnet har skickat brev till inaktiva kunder. Om du fått ett sådant brev så ber vi dig:
 

  1. Logga in på Nordnets hemsida via bankID/mobilt bankID.
  2. Besvara det standardiserade kundkännedomsformuläret som dyker upp när du loggar in.
     

Om det är ditt bolag som är kund på Nordnet, och brevet skickats till bolaget så ber vi:
 

  1. Att bolagets firmatecknare signerar en firmatecknarfullmakt. Denna fullmakt måste signeras även om firmatecknaren har en handelsfullmakt på Nordnet sedan tidigare.
  • Denna fullmakt används för företagssägda aktie- och fonddepåer.
  • Denna fullmakt används för företagsägda kapitalförsäkringar.
     

Om det är ditt barn som är kund på Nordnet så ber vi dig att:
 

  1. Samtliga vårdnadshavare loggar in med mobilt bankID. Även om man som förälder inte är kund själv på Nordnet, så kan man logga in på Nordnet om ens minderåriga barn är kund: detta då man har en så kallad föräldrafullmakt.
     

Om du inte agerar på utskicket så kommer Nordnet säga upp dig som kund. Observera att Nordnet kan ta en administrativ avgift upp till 1 000 kronor för den processen vilket innebär att eventuellt värde på kontot riskerar att gå förlorat. 

Om du inte känner igen att du är kund i Nordnet så kan du blivit kund i en bank som Nordnet historiskt förvärvat och därmed automatiskt blivit kund i Nordnet. Exempel på sådana banker är Netfonds (som i sin tur köpte upp Etrade), Teletrade och Aktiedirekt. Det kan även vara så att din arbetsgivare haft ett bonus/incitamentsprogram för dig hos Nordnet. Exempel på en sådan arbetsgivare är Astra Zeneca.

 

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka