Hoppa till huvudinnehållet
Just nu får vi många frågor om börsnoteringar. Du hittar alla aktuella företagshändelser som Nordnet erbjuder här.

Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?

Varför har Nordnet skickat brev till mig via Kivra?

Nordnet har skickat brev till inaktiva kunder. Om du fått ett sådant brev så ber vi dig;

  1. Logga in på Nordnets hemsida via bankID/mobilt bankID.
  2. Besvara det standardiserade kundkännedomsformuläret som dyker upp när du loggar in.

 

När båda dessa åtgärderna är genomförda så kommer kontot låsas upp nästkommande bankdag. 

Om du inte agerar på utskicket så kommer Nordnet säga upp dig som kund. Observera att Nordnet kan ta en administrativ avgift upp till 1 000 kronor för den processen vilket innebär att eventuellt värde på kontot riskerar att gå förlorat. 

Om du inte känner igen att du är kund i Nordnet så kan du blivit kund i en bank som Nordnet historiskt förvärvat och därmed automatiskt blivit kund i Nordnet. Exempel på sådana banker är Netfonds (som i sin tur köpte upp Etrade), Teletrade och Aktiedirekt. Det kan även vara så att din arbetsgivare haft ett bonus/incitamentsprogram för dig hos Nordnet. Exempel på en sådan arbetsgivare är Astra Zeneca.

 

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka