Alla kategorier
Alla kategorier
Varför är mitt kopplade konto inaktivt?
Om det står "Tjänsten inaktiv" innebär detta att det angivna kontot inte är godkänt eller aktivt och att du inte kan använda tjänsten. Vi ber dig vara uppmärksam på följande:
Depå- och kontoägare måste vara samma person, d.v.s. att man inte kan koppla någon annans konto för överföring.
Kontot måste vara godkänt för tjänsten autogiro, exempel på konton som brukar gå bra att koppla är klassiska lönekonton. OBS! ISK eller sparkonton i andra banker kommer inte att godkännas.
Kontot kan bli inaktivt om ändringar i medgivanden görs för tjänsten Autogiro.
Kontoägaren ska ha ett svenskt personnummer.
I regel går det inte att koppla minderåriga barns konton.
Relaterade frågor
- Hur gör jag en insättning?
- Hur gör jag insättning i utländsk valuta?
- Hur swishar jag in pengar till Nordnet?
- Vad är mitt bankkontonummer?
- Kan jag ansluta mitt Nordnet-konto till Swish?
- Hur lång tid tar en insättning?
- Hur gör jag en insättning från utlandet?
- Innebär ett kopplat konto att Nordnet kan dra pengar från mitt bankkonto?
- Varför får jag felmeddelande med swish?
- Finns det någon beloppsgräns för swish?