Hoppa till huvudinnehållet

Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?

Varför är mitt kopplade konto inaktivt?

Om det står "Tjänsten inaktiv" innebär detta att det angivna kontot inte är godkänt eller aktivt och att du inte kan använda tjänsten. Vi ber dig vara uppmärksam på följande:

  • Depå- och kontoägare måste vara samma person, d.v.s. att man inte kan koppla någon annans konto för överföring.
  • Kontot måste vara godkänt för tjänsten autogiro, exempel på konton som brukar gå bra att koppla är klassiska lönekonton. OBS! ISK eller sparkonton i andra banker kommer inte att godkännas.
  • Kontot kan bli inaktivt om ändringar i medgivanden görs för tjänsten Autogiro.
  • Kontoägaren ska ha ett svenskt personnummer.
  • I regel går det inte att koppla minderåriga barns konton.

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm