Hur ändrar jag mitt namn på Nordnet?
Ändra namnet vi har registrerat för dig i vårt system
Om du har bytt namn fångas det upp av våra kontinuerliga körningar gentemot Skatteverket. För att säkerställa att vi har rätt namn för dig: klicka på menyfliken Mina sidor/Min Profil och Inställningar på nordnet.se.
Ändra namnet du ser på ditt konto
Vi ändrar inte kontots namn åt våra kunder, detta då man själv ställer in vad man vill kalla sitt konto (och det behöver inte ha någonting med ens namn att göra). Kontonamn som är populära är bl.a. "Långsiktigt sparande", "Utdelningsmaskin", "Pension", "Semester" m.m. och dessa går vi inte och tar bort när ett namn uppdateras hos folkbokföringen.
Du kan själv ändra kontonas namn genom att klicka på pennan bredvid "Namnge konto/försäkring" på samma ställe som innan Min Profil och Inställningar på nordnet.se eller genom att klicka på justeringspennan på kontots detaljer i appen.
Relaterade frågor
- Varför kan jag inte logga in med BankID?
- Hur skyddar jag mina inloggningsuppgifter?
- Går det att välja tid för automatisk utloggning vid inaktivitet?
- Hur beställer jag nya inloggningsuppgifter?
- Hur spärrar jag mitt lösenord?
- Hur ändrar jag adress?
- Vilken webbläsare stöder Nordnet?
- Hur ändrar jag namn för mitt bolag?
- Hur jobbar Nordnet med säkerhet på internet?