Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Hur ändrar jag mitt namn på Nordnet?

Ändra namnet vi har registrerat för dig i vårt system

Om du har bytt namn fångas det upp av våra kontinuerliga körningar gentemot Skatteverket och Folkbokföringen. För att säkerställa att vi har rätt namn för dig kan du gå in på menyfliken Mina sidor // Inställningar // Min profil på vår webbsida och välj rubriken "Min profil".

Ändra namnet du ser på ditt konto

Vi ändrar inte kontots namn åt våra kunder, detta då man själv ställer in vad man vill kalla sitt konto (och det behöver inte ha någon koppling till sitt eget namn). Populära kontonamn är bl.a. "Långsiktigt sparande", "Utdelningsmaskin", "Pension", "Semester" m.m. och dessa går vi inte och tar bort när ett namn uppdateras hos Folkbokföringen.

Du kan därför själv ändra kontonas namn genom att klicka på redigeringspennan bredvid "Namnge konto/försäkring" under menyfliken Mina sidor // Inställningar // Min profil. Det går också att ändra uppgifterna via appen genom att klicka på redigeringspennan på kontots detaljer.