Hur ändrar jag mitt namn på Nordnet?
Ändra namnet vi har registrerat för dig i vårt system
Om du har bytt namn fångas det upp av våra kontinuerliga körningar gentemot Skatteverket och Folkbokföringen. För att säkerställa att vi har rätt namn för dig kan du gå in på menyfliken Mina sidor // Inställningar // Min profil på vår webbsida och välj rubriken "Min profil".
Ändra namnet du ser på ditt konto
Vi ändrar inte kontots namn åt våra kunder, detta då man själv ställer in vad man vill kalla sitt konto (och det behöver inte ha någon koppling till sitt eget namn). Populära kontonamn är bl.a. "Långsiktigt sparande", "Utdelningsmaskin", "Pension", "Semester" m.m. och dessa går vi inte och tar bort när ett namn uppdateras hos Folkbokföringen.
Du kan därför själv ändra kontonas namn genom att klicka på redigeringspennan bredvid "Namnge konto/försäkring" under menyfliken Mina sidor // Inställningar // Min profil. Det går också att ändra uppgifterna via appen genom att klicka på redigeringspennan på kontots detaljer.
Relaterade frågor
- Varför kan jag inte logga in med BankID?
- Hur beställer jag nya inloggningsuppgifter?
- Hur ändrar jag adress?
- Går det att välja tid för automatisk utloggning vid inaktivitet?
- Hur spärrar jag mitt lösenord?
- Hur ändrar jag namn för mitt bolag?
- Vilken webbläsare stöder Nordnet?
- Hur skyddar jag mina inloggningsuppgifter?
- Hur jobbar Nordnet med säkerhet på internet?