Customer service

Hur kan jag begära ett uttag från en depå jag har fullmakt för?

Om du har fullmakt på någons konto har du rätt att begära uttag från detta konto, dock endast till dennes egna konton samt om behörigheten ingår i din fullmakt.

Viktigt att tänka på vid överföringar från fullmaktskonto:

  • Önskar du göra uttag till fullmaktgivarens eget konto i annan bank gör du det direkt över hemsidan under fliken Depå/Uttag, förutsatt att dennes konto är föranmält. Du är inloggad med dina egna inloggningsuppgifter och växlar så att du ser fullmaktskontot innan uttaget.
  • Önskar du flytta pengar internt mellan fullmaktgivarens egna konton eller till dennes konto i annan bank (om det inte är föranmält) kan du inte göra detta själv utan måste skicka ett meddelande till oss med ett överföringsuppdrag. Du måste skicka meddelandet från ditt eget kontos meddelandefunktion. Vi ser sedan att du har fullmakt över kontot du vill göra överföringen ifrån.

Telefonnummer

Kundservice (Telefonsupport)
010-583 30 00
Toppenlånet (Privatlån)
010-583 35 18
Mäklare (för orderläggning)
010-583 31 00
Ha din identifieringskod tillgänglig för snabbare service.
Läs mer

Öppettider Kundservice

Måndag - Torsdag
8.30 - 20.00
Fredag
8.30 - 18.00

Öppettider Mäklare

Måndag - Fredag
8.30 - 17.45

USA-Handel

Måndag - Fredag
15.30 - 22.00
Cookies hjälper oss att leverera våra tjänster. Genom att använda tjänsterna, accepterar du att vi använder cookies.Läs mer