Hoppa till huvudinnehållet

Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?

Vad gör jag om jag får ett felmeddelande vid orderläggning?

När du lägger en order kan du se på orderns status om allt har fungerat som det ska. I normala fall ska du få status "I marknaden" inom några sekunder från att du klickar på köp eller sälj.

Möjligheten finns också att du kan få något av följande meddelanden:

  • Refused by order validation - Var vänlig kontakta mäklare på 010-583 31 00
  • Order avvisad - Var vänlig kontakta mäklare på 010-583 31 00
  • Pending - Var vänlig kontakta mäklare på 010-583 31 00
  • Market closed - Marknaden är stängd
  • Specified portfolio doesn't exist - När du gjort din första insättning dröjer det till dagen efter innan din depå är aktiverad i handelssystemet och du kan lägga din första order. Det kan också vara så att du är inloggad i två depåer samtidigt på samma dator. Logga ur båda och logga sedan in i den där du vill lägga en order.

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm