Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Vad gör jag om jag får ett felmeddelande vid orderläggning?

När du lägger en order indikeras orderns status. Under normala omständigheter bör din order snabbt få statusen "I marknaden" inom några sekunder efter att du initierat köp- eller säljtransaktionen.

I vissa fall kan något av nedan statusmeddelanden visas

  • Refused by order validation

    Vänligen kontakta våra mäklare på telefonnummer: 010- 531 31 00 för hjälp.

  • Order avvisad

    Vänligen kontakta våra mäklare på telefonnummer: 010- 531 31 00 för hjälp.

  • Pending

    Vänligen kontakta våra mäklare på telefonnummer: 010- 531 31 00 för att kontrollera orderns status.

  • Market closed

    Ordern kan inte läggas eftersom den aktuella handelsplatsen är stängd.

  • Specified portfolio doesn't exist
    Detta kan bero på 2 saker:
    1. Ditt konto aktiveras i handelssystemet först dagen efter din första insättning.
    2. Du är inloggad på 2 konton samtidigt på samma dator. Logga ut från båda och logga sedan in på det konto du avser att handla i.