A.P. Møller - Mærsk B A/S(MAERSK B)
(MAERSK B)
Q1-rapport
NY
7 dagar sedan‧1t 3min
515,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
4,79 %
Direktavk.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volymvägt snittpris (VWAP)
10 326VWAP
10 326Omsättning (DKK)
-Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q2-rapport | 7 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 2 maj | |
Avknoppning | 30 apr. | |
2024 Extra bolagsstämma | 26 apr. | |
2023 Årsstämma | 14 mars | |
2023 Q4-rapport | 8 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
NY
7 dagar sedan‧1t 3min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q2-rapport | 7 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 2 maj | |
Avknoppning | 30 apr. | |
2024 Extra bolagsstämma | 26 apr. | |
2023 Årsstämma | 14 mars | |
2023 Q4-rapport | 8 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 16 tim sedanför 16 tim sedanJeg er gået ind i Mærsk med den mindst tænkelige position og det går jo meget godt. Jeg er dog lidt 'bekymret' for fremtiden og holder igen med at øge positionen som det ellers var tiltænkt da kursen lå i 9000. Hvad er de faste investores tanke om øget supply over de kommende år. Senest lød det som om, at der kommer store mængder skibe i søen allerede fra efteråret i år. Det har vel en enorm betydning for indtjening og derved aktiekurs over de kommende år? Problemerne i rødehavet kan vel ligeledes ikke forventes at fortsætte ind i al evighed. Hvorfor skulle kursen tænkes at gå mod 20.000kr. med disse faktorer i horisonten?
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanDet känns väl alltmer som Maersk nått en botten ändå. Man får ha tålamod helt enkelt.för 17 tim sedanför 17 tim sedanJeg tænker, at raterne går op de kommende uger. Og hvis jeg får ret i det, så kan jeg sagtens regne mig frem til en kurs på Mærsk over 20.000. Dog forudsat, at Mærsk ikke køber DBS.
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanMeget lav p/b, hvad skyldes dette? :-)
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanReuters: The disruption to container shipping traffic in the Red Sea is increasing and is expected to reduce the industry's capacity between the Far East and Europe by some 15%-20% in the second quarter, shipping group Maersk said on Monday. Maersk and other shipping companies have diverted vessels around Africa's Cape of Good Hope since December to avoid attacks by Iran-aligned Houthi militants in the Red Sea, with the longer voyage times pushing freight rates higher. "The risk zone has expanded, and attacks are reaching further offshore," Maersk said in an updated advisory to customers on Monday. "This has forced our vessels to lengthen their journey further, resulting in additional time and costs to get your cargo to its destination for the time being," it added. The Danish company, viewed as a barometer of world trade, last week said that shipping disruptions caused by the Red Sea attacks were expected to last at least until the end of the year. The effects included bottlenecks and so-called vessel bunching, where several ships arrive at port at the same time, as well as equipment and capacity shortages. "We are doing what we can to boost reliability, including sailing faster and adding capacity," Maersk said, adding that it had so far leased more than 125,000 additional containers. "We have added capacity, where possible, in line with our customers' needs," the company said. Når jeg læser ovenstående, så tænker jeg, at fragtraterne er på vej op.
- 3 maj3 majProblemet med mærsk er altså at de historisk har foretaget nogle dårlige beslutninger med en ikke synderlig god ledelse, og det har ikke ændret sig, det kan godt være der er sket meget, men rettidig omhu som gamle Mærsk brugte, har ikke rigtig været sket mange år. Har selv Mærsk aktier.3 maj3 majAlle lærer af deres fejl. Også den nye ledelse i Mærsk. Jeg synes allerede, at de fremstod klart mere professionelle ved seneste telekonference i forhold til de foregående. Jeg håber, at de bliver knivskarpe ved forhandlingsbordet fremover.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q1-rapport
NY
7 dagar sedan‧1t 3min
515,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
4,79 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
515,00 DKK/aktie
Senaste utdelning
4,79 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 16 tim sedanför 16 tim sedanJeg er gået ind i Mærsk med den mindst tænkelige position og det går jo meget godt. Jeg er dog lidt 'bekymret' for fremtiden og holder igen med at øge positionen som det ellers var tiltænkt da kursen lå i 9000. Hvad er de faste investores tanke om øget supply over de kommende år. Senest lød det som om, at der kommer store mængder skibe i søen allerede fra efteråret i år. Det har vel en enorm betydning for indtjening og derved aktiekurs over de kommende år? Problemerne i rødehavet kan vel ligeledes ikke forventes at fortsætte ind i al evighed. Hvorfor skulle kursen tænkes at gå mod 20.000kr. med disse faktorer i horisonten?
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanDet känns väl alltmer som Maersk nått en botten ändå. Man får ha tålamod helt enkelt.för 17 tim sedanför 17 tim sedanJeg tænker, at raterne går op de kommende uger. Og hvis jeg får ret i det, så kan jeg sagtens regne mig frem til en kurs på Mærsk over 20.000. Dog forudsat, at Mærsk ikke køber DBS.
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanMeget lav p/b, hvad skyldes dette? :-)
- för 2 dagar sedanför 2 dagar sedanReuters: The disruption to container shipping traffic in the Red Sea is increasing and is expected to reduce the industry's capacity between the Far East and Europe by some 15%-20% in the second quarter, shipping group Maersk said on Monday. Maersk and other shipping companies have diverted vessels around Africa's Cape of Good Hope since December to avoid attacks by Iran-aligned Houthi militants in the Red Sea, with the longer voyage times pushing freight rates higher. "The risk zone has expanded, and attacks are reaching further offshore," Maersk said in an updated advisory to customers on Monday. "This has forced our vessels to lengthen their journey further, resulting in additional time and costs to get your cargo to its destination for the time being," it added. The Danish company, viewed as a barometer of world trade, last week said that shipping disruptions caused by the Red Sea attacks were expected to last at least until the end of the year. The effects included bottlenecks and so-called vessel bunching, where several ships arrive at port at the same time, as well as equipment and capacity shortages. "We are doing what we can to boost reliability, including sailing faster and adding capacity," Maersk said, adding that it had so far leased more than 125,000 additional containers. "We have added capacity, where possible, in line with our customers' needs," the company said. Når jeg læser ovenstående, så tænker jeg, at fragtraterne er på vej op.
- 3 maj3 majProblemet med mærsk er altså at de historisk har foretaget nogle dårlige beslutninger med en ikke synderlig god ledelse, og det har ikke ændret sig, det kan godt være der er sket meget, men rettidig omhu som gamle Mærsk brugte, har ikke rigtig været sket mange år. Har selv Mærsk aktier.3 maj3 majAlle lærer af deres fejl. Også den nye ledelse i Mærsk. Jeg synes allerede, at de fremstod klart mere professionelle ved seneste telekonference i forhold til de foregående. Jeg håber, at de bliver knivskarpe ved forhandlingsbordet fremover.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
0
Sälj
Antal
0
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volymvägt snittpris (VWAP)
10 326VWAP
10 326Omsättning (DKK)
-Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q2-rapport | 7 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 2 maj | |
Avknoppning | 30 apr. | |
2024 Extra bolagsstämma | 26 apr. | |
2023 Årsstämma | 14 mars | |
2023 Q4-rapport | 8 feb. |
Data hämtas från Millistream, Quartr