Niu Technologies ADR(NIU)
(NIU)
Q4-rapport
32 dagar sedan‧56min
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
2 168
Sälj
Antal
400
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volymvägt snittpris (VWAP)
1,97VWAP
1,97Omsättning (USD)
272 913Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2023 Q4-rapport | 18 mars | |
2023 Q3-rapport | 20 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 14 aug. 2023 | |
2023 Q1-rapport | 22 maj 2023 | |
2022 Årsrapport | 21 apr. 2023 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q4-rapport
32 dagar sedan‧56min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2023 Q4-rapport | 18 mars | |
2023 Q3-rapport | 20 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 14 aug. 2023 | |
2023 Q1-rapport | 22 maj 2023 | |
2022 Årsrapport | 21 apr. 2023 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 31 jan.31 jan.Prisingen begynner å bli god. Det vil ikke ta lang tid før NIU også blir et kjent merke i Europa. I Kina er det et veldig kjent premium brand. Har Europa noen gode egne alternativ som er dyktigere enn NIU på branding og leverer like solid kvalitet? Dette er nok ikke et dårlig marked å være i fremover etter hvert som scooterparken rundt om i Europa og resten av verden vil bli elektrisk. I motsetning til kinesiske bilmerker, er NIU nå priset langt under pre-covid levels.
- Bilde vedlagt. Mange snakker om NIO, men få ser på el-scooter- og urban mobility-selskapet NIU. Se på veksten i antall solgte enheter og inntekter, både i Kina og internasjonalt. Selskapet prises nå til 2 mrd RBM, men hadde i 2021 inntekter på 3.7mrd og net profits på over 200 mill. YTD 22 (Q3) hadde de 2.5mrd i inntekt, men lavere marginer grunnet økte kostnader og en vridning mot billigere modeller og elsparkesykler. Klarer de 4-5 mrd innen et par år, viser god vekst og net profit margin går tilbake til 6-9%, altså 240-450 mill RMB ved 4-5mrd, må MCAP øke vesentlig vel (?)... 2022 var en hump i veien, 6% nedgang i inntekter mot en vekst foregående år på 92% (18), 40,5% (19), 17,7% (20) og 51.6% (21). Balansen kan vel også sies å være sterk. CA/CL=1.56, mye cash, litt mye inventories som skal ut og acc pay som skal betales(neg), men veldig lite gjeld. Det jeg synes er best med selskapet er at jeg har god erfaring med produktene og i motsetning til NIO, XPeng etc. som taper penger, har NIU tjent penger og vist at modellen fungerer. Jeg tror på videre vekst i Kina og internasjonalt. Hva tenker dere andre om tallene? Merk at Q4 kommer snart og ikke nødvendigvis blir så bra, men ved en videre nedgang begynner MCAP å virke veldig lav.Intressant. Det var en boom runt 2021, kollade på dem då sålde typ 250k cyklar i Kina men runt 5k i Europa vilket kanske stämmer, men svårt att värdera siffrorna, tror de är uppblåsta. Runt 2021 var de värderade ungefär till 30miljarderSEK, ungefär som en mindre biltillverkare. Unga köper bensindriven mopedbil i stället och det säljs väldigt få nya?
- Is anyone here looking at Niu? $400M market cap, they did $3.7B (Billions!) in revenue last 12 months, although slowing sales the last 2Q due to covid lockdown issues in China. What is causing this absurd valuation? Is it the general market? Is it because it's a Chinese company? Is it because it might be delisted? This company is acutally profitable when the sales are not capped by lockdowns. Is the total market cap not $400M due to some funny business with the outstanding flow? What is it?The link above doesn't work. Those of you who want the Chinese report can use this link https://www.google.com/url?q=http://seatone.net.cn/uploads/tan/972.pdf&sa=U&ved=2ahUKEwim4IuY0Of9AhWhRvEDHXAlBqoQFnoECAgQAg&usg=AOvVaw1NXwHqTbCvITTwfQ6BzawO Or Google 中国两轮电动车行业白皮书 and use the first link to download
- Svårt att bedöma försäljningen, tror det var en stort hopp för två år sedan och nu är det relativt låg men ökande försäljning? Elsparkcyklar och bensindrivet konkurrerar?För tre år sedan stack de ut, nu finns Drax, Piaggio, Vässla etc i samma segment med samma erbjudande i stort sett även om de har stort sortiment.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q4-rapport
32 dagar sedan‧56min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 31 jan.31 jan.Prisingen begynner å bli god. Det vil ikke ta lang tid før NIU også blir et kjent merke i Europa. I Kina er det et veldig kjent premium brand. Har Europa noen gode egne alternativ som er dyktigere enn NIU på branding og leverer like solid kvalitet? Dette er nok ikke et dårlig marked å være i fremover etter hvert som scooterparken rundt om i Europa og resten av verden vil bli elektrisk. I motsetning til kinesiske bilmerker, er NIU nå priset langt under pre-covid levels.
- Bilde vedlagt. Mange snakker om NIO, men få ser på el-scooter- og urban mobility-selskapet NIU. Se på veksten i antall solgte enheter og inntekter, både i Kina og internasjonalt. Selskapet prises nå til 2 mrd RBM, men hadde i 2021 inntekter på 3.7mrd og net profits på over 200 mill. YTD 22 (Q3) hadde de 2.5mrd i inntekt, men lavere marginer grunnet økte kostnader og en vridning mot billigere modeller og elsparkesykler. Klarer de 4-5 mrd innen et par år, viser god vekst og net profit margin går tilbake til 6-9%, altså 240-450 mill RMB ved 4-5mrd, må MCAP øke vesentlig vel (?)... 2022 var en hump i veien, 6% nedgang i inntekter mot en vekst foregående år på 92% (18), 40,5% (19), 17,7% (20) og 51.6% (21). Balansen kan vel også sies å være sterk. CA/CL=1.56, mye cash, litt mye inventories som skal ut og acc pay som skal betales(neg), men veldig lite gjeld. Det jeg synes er best med selskapet er at jeg har god erfaring med produktene og i motsetning til NIO, XPeng etc. som taper penger, har NIU tjent penger og vist at modellen fungerer. Jeg tror på videre vekst i Kina og internasjonalt. Hva tenker dere andre om tallene? Merk at Q4 kommer snart og ikke nødvendigvis blir så bra, men ved en videre nedgang begynner MCAP å virke veldig lav.Intressant. Det var en boom runt 2021, kollade på dem då sålde typ 250k cyklar i Kina men runt 5k i Europa vilket kanske stämmer, men svårt att värdera siffrorna, tror de är uppblåsta. Runt 2021 var de värderade ungefär till 30miljarderSEK, ungefär som en mindre biltillverkare. Unga köper bensindriven mopedbil i stället och det säljs väldigt få nya?
- Is anyone here looking at Niu? $400M market cap, they did $3.7B (Billions!) in revenue last 12 months, although slowing sales the last 2Q due to covid lockdown issues in China. What is causing this absurd valuation? Is it the general market? Is it because it's a Chinese company? Is it because it might be delisted? This company is acutally profitable when the sales are not capped by lockdowns. Is the total market cap not $400M due to some funny business with the outstanding flow? What is it?The link above doesn't work. Those of you who want the Chinese report can use this link https://www.google.com/url?q=http://seatone.net.cn/uploads/tan/972.pdf&sa=U&ved=2ahUKEwim4IuY0Of9AhWhRvEDHXAlBqoQFnoECAgQAg&usg=AOvVaw1NXwHqTbCvITTwfQ6BzawO Or Google 中国两轮电动车行业白皮书 and use the first link to download
- Svårt att bedöma försäljningen, tror det var en stort hopp för två år sedan och nu är det relativt låg men ökande försäljning? Elsparkcyklar och bensindrivet konkurrerar?För tre år sedan stack de ut, nu finns Drax, Piaggio, Vässla etc i samma segment med samma erbjudande i stort sett även om de har stort sortiment.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
2 168
Sälj
Antal
400
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volymvägt snittpris (VWAP)
1,97VWAP
1,97Omsättning (USD)
272 913Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2023 Q4-rapport | 18 mars | |
2023 Q3-rapport | 20 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 14 aug. 2023 | |
2023 Q1-rapport | 22 maj 2023 | |
2022 Årsrapport | 21 apr. 2023 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr