Välkommen till kundservice

Använd sökfältet för att hitta svar på dina frågor.

03023Man-Tor 8.30-17.00

Kundservice / Inloggning & säkerhet

Var kan jag få hjälp om min e-legitimation inte fungerar?

Om du har problem med din e-legitimation ska du normalt vända dig till den bank (eller Telia) som utfärdat din e-legitimation.

Du kan också besöka någon av de websajter nedan för att få hjälp om du har problem med din e-legitimation.

Information om BankIDlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Där kan du också testa ditt BankID och få svar på eventuella problem du har med BankID.

Har du problem med BankID i webbläsaren Chrome?
Den senaste versionen av Chrome kräver att användaren tillåter körning av pluginer. Det innebär att du behöver tillåta körining av Nexus Personal på webbsidor där du vill använda BankID. Instruktioner om hur man gör detta finns på BankID Supportlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Inom kort kommer en ny version av BankID som kan köras utan pluginer. Alla användare kommer att behöva uppgradera till den nya versionen av BankID säkerhetsprogramlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.


Information om Nordeas e-legitimationlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster
Där kan du också testa din e-legitimation från Nordea och få svar på eventuella problem du har med e-legitimationen.

Uppgradera BankID
Om du vet att ditt BankID fungerar på andra sidor kan du behöva uppgradera BankID-klienten till den senaste versionen för att det ska fungera mot Nordnet. Denna uppgradering bör göras oavsett om du redan har den senaste versionen eller inte. Följ instruktionerna och uppgradera ditt BankIDlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Telia e-legitimation

Vi kommer av säkerhetsskäl att ta bort möjligheten att logga in med Telia e-legitimation från och med 23 oktober 2014.

Två enkla sätt att logga in

Du kommer i fortsättningen kunna logga in på två sätt;

  1. Logga in med annan e-legitimation

Du kan antingen välja att ladda ner Bank- eller mobilt bank-id. För mer instruktioner kring hur du går till väg besök www.bankid.com. För att ladda ned behöver du gå via din andra bank eller en annan utgivare.

2. Logga in med användarnamn och lösenord.

När du blev kund fick du användarnamn och lösenord hemskickat. Saknar du detta kan du beställa nya här. https://www.nordnet.se/nyttinlogg

Mer om

Inloggning & säkerhet


Kontakta kundservice
08-506 330 00
Mån-tors 8:30-20:00
Fre - 8:30-18:00
Orderläggning mäklare
08-506 331 00


Upp

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en fond bör du läsa informationsbroschyren som finns hos fondbolaget och faktabladet som du hittar i orderläggningsfönstret samt på fondens produktsida på nordnet.se.