Välkommen till kundservice

Använd sökfältet för att hitta svar på dina frågor.

03023Man-Tor 8.30-17.00

Kundservice / Företagshändelser

Varför har ni tagit bort mitt svar?

Den 3 januari 2018 trädde nya krav i kraft gällande rapportering och översyn av teckningar vid företagshändelser i och med implementeringen av MIFID II/MIFIR. Av den anledningen kommer Nordnet förbehålla sig rätten att stryka svar på företagshändelser där de nya kraven inte är uppfyllda. För att se vilka begränsingar som påverkas, se nedan.

Vad gäller för mig som minderårig?

Minderårig får delta i företagshändelser men svar behöver lämnas via vårdnadshavares inloggning.

Vad gäller för företagsdepåer?

Företagskunder som inte ansökt om och blivit tilldelade LEI-kod kan inte delta vid företagshändelser. Observera att ovan även är tillämpligt vid försäljning av teckningsrätter. Nordnet kommer INTE att sälja teckningsrätter för företagsdepåer utan LEI. Läs mer om LEI härlänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Behöver jag genomföra ett kunskapstest?

För att kunna delta i en företagshändelse behöver du i vissa fall ha genomfört ett kunskapstest enligt regelverket MIFID II. Kunskapstesten hittar du under min profil här.

Mer om

Företagshändelser


Kontakta kundservice
010-583 30 00
Mån-tors 8:30-20:00
Fre - 8:30-18:00
Orderläggning mäklare
010-583 31 00


Upp

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar. Innan du investerar i en fond bör du läsa informationsbroschyren som finns hos fondbolaget och faktabladet som du hittar i orderläggningsfönstret samt på fondens produktsida på nordnet.se.