Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Amortering av kredit och avslut av portföljbelåning

Amortering på aktuell kreditskuld

Om du har en aktiv kreditskuld kopplad till din portföljbelåning och önskar amortera en del av skulden, behöver du genomföra en intern överföring av medel från ett dina Nordnet-konton till ditt kreditkonto.


Nollställning av aktuell kreditskuld

Om du önskar nollställa den aktuella kreditskulden helt, behöver du överföra det exakta skuldbeloppet. Detta beror på att kreditkontot inte kan ha ett tillgodosaldo (ett positivt saldo).


Avsluta kreditkonto

Om du vill avsluta ditt kreditkonto och ta bort din portföljbelåning, behöver du först se till att nollställa eventuell skuld på kontot. Därefter kan du skicka ett meddelande till oss i inloggat läge där du talar om att du önskar avsluta ditt kreditkonto och ange kontonumret.


OBS! Om du avslutar ditt kreditkonto eller din portföljbelåning och senare önskar återuppta tjänsten, måste du inkomma med en ny portföljbelåningsansökan. Denna process inkluderar en ny kreditupplysning för bedömning av beviljande.