Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Hur ändrar jag mitt namn på Nordnet?

Ändra namnet som finns registrerat i vårt system

Om du har bytt namn fångas det upp av våra kontinuerliga körningar gentemot Skatteverket och Folkbokföringen. För att säkerställa att vi har rätt namn för dig i vårt system kan du gå in på Nordnet.se ⭢ Mina sidor ⭢ Inställningar ⭢ Min profil. På denna sida kan du inte ändra namnet själv. Om det finns felaktigheter, behöver du därför kontakta vår kundservice via ett meddelande i inloggat läge.


Ändra namnet som du ser på ditt konto

Vi ändrar inte kontots namn åt våra kunder. Du ställer själv in vad du vill döpa ditt konto till och kontonamnet behöver inte vara ditt eget namn. Populära kontonamn är bl.a. "Långsiktigt sparande", "Utdelningsmaskin", "Pension", "Semester" m.m. och dessa ändras inte när en kund ändrar namn hos Folkbokföringen.

För att ändra kontonamnet loggar du in på Nordnet.se ⭢ Mina sidor ⭢ Inställningar ⭢ Konton ⭢ Namnge konto/försäkring.

Du kan även ändra uppgifterna via appen genom att klicka på redigeringspennan under Översikt ⭢ Konton ⭢ Detaljer.