Hur ändrar jag mitt namn på Nordnet?
Ändra namnet som finns registrerat i vårt system
Om du har bytt namn fångas det upp av våra kontinuerliga körningar gentemot Skatteverket och Folkbokföringen. För att säkerställa att vi har rätt namn för dig i vårt system kan du gå in på Nordnet.se ⭢ Mina sidor ⭢ Inställningar ⭢ Min profil. På denna sida kan du inte ändra namnet själv. Om det finns felaktigheter, behöver du därför kontakta vår kundservice via ett meddelande i inloggat läge.
Ändra namnet som du ser på ditt konto
Vi ändrar inte kontots namn åt våra kunder. Du ställer själv in vad du vill döpa ditt konto till och kontonamnet behöver inte vara ditt eget namn. Populära kontonamn är bl.a. "Långsiktigt sparande", "Utdelningsmaskin", "Pension", "Semester" m.m. och dessa ändras inte när en kund ändrar namn hos Folkbokföringen.
För att ändra kontonamnet loggar du in på Nordnet.se ⭢ Mina sidor ⭢ Inställningar ⭢ Konton ⭢ Namnge konto/försäkring.
Du kan även ändra uppgifterna via appen genom att klicka på redigeringspennan under Översikt ⭢ Konton ⭢ Detaljer.
Relaterade frågor
- Varför kan jag inte logga in med BankID?
- Hur ändrar jag adress?
- Hur spärrar jag mitt lösenord?
- Hur beställer jag nya inloggningsuppgifter?
- Hur jobbar Nordnet med säkerhet på internet?
- Hur skyddar jag mina inloggningsuppgifter?
- Går det att välja tid för automatisk utloggning vid inaktivitet?
- Hur ändrar jag namn för mitt bolag?
- Vilken webbläsare stöder Nordnet?