Hoppa till huvudinnehållet

Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?

Var ser jag min ansökan i en IPO?

Om du ansökt om tilldelning i en IPO så ser du ditt lämnade svar:

  • Om sista svarsdagen inte passerat än: Då kan du se och ändra ditt svar under Aktuellt/ Mina Svar i Företagshändelser och IPO:er här.
     
  • Om sista svarsdagen har passerat: Då ser du ditt lämnade svar under Historik i företagshändelser och IPO:er här. När sista svarsdagen har passerat så kan du inte ändra eller ta bort ditt svar.
     

I regel stänger en IPO 23:59 vid sista svarsdagen. Vid det klockslaget behöver du ha tillgängliga medel på kontot du svarat från för att vara säker på att Nordnet skickar vidare din ansökan. Skulle en ansökan stänga tidigare under dagen så kan det uppkomma ett tidsfönster då du inte ser ditt aktuella svar och inte heller ditt historiska svar. Avvakta i så fall en nattkörning så bör du se svaret under Historik. 

Om Nordnet skickat vidare din ansökan så kommer du också få en ansökningspost inbokat på kontot. Det är en manuell process att boka in ansökningsposter vilket leder till att ansökningsposten ibland dröjer.

Observera:

  • Nordnet förbehåller sig rätten att endast godkänna en ansökan per kund. Har du svarat från fler konton så kan din ansökan på överflödiga konton skrivas ned. Nordnet sparar i så fall den först inlämnade ansökan.
  • Från sista svarsdagen behöver du ha pengar för hela din teckning tillgängliga för handel på kontot, beräknat på teckningskursen. Annars kan ditt konto bli övertrasserat och hela eller delar av din teckning nekas.
  • Tilldelningen bestäms av bolaget tillsammans med rådgivare och detta är ingenting som Nordnet kan påverka.

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm