Hoppa till huvudinnehållet
Den webbläsare du använder stöds inte längre. Klicka här för att se vilka rekommenderade webbläsare som stöds.

Var ser jag min ansökan i en IPO?

Om sista svarsdagen inte har passerat än

Din ansökan om tilldelning i en börsintroduktion (IPO) visas på Nordnet.se ⭢ Mina sidor ⭢ Företagshändelser & IPO:er. Här kan du både se och ändra ditt svar under rubriken "Aktuellt/Mina Svar".


Om sista svarsdagen har passerat

Du ser ditt lämnade svar under rubriken "Historik" på sidan Företagshändelser & IPO:er.
När sista svarsdagen har passerat kan du varken ändra eller ta bort ditt svar. Ditt svar är därmed bindande.

En IPO stänger vanligtvis kl. 23:59 på sista svarsdagen. För att din ansökan ska skickas vidare måste du ha tillräckligt med likvider kontot du har ansökt från vid den tidpunkten. Om en ansökan stänger tidigare under dagen kan det hända att ditt svar inte syns direkt. Du bör i så fall vänta till nästa dag för att se att svaret presenteras under rubriken "Historik".

När Nordnet har skickat vidare din ansökan kommer du få en ansökningspost inbokad på ditt konto. Eftersom detta är en manuell process kan det dröja lite innan du ser posten.


OBS!

  • Nordnet förbehåller sig rätten att endast godkänna en ansökan per kund. Om du har ansökt från flera konton, kan din ansökan på de överflödiga kontona avvisas. Nordnet sparar i så fall den första ansökan som skickades in.

  • Från sista svarsdagen måste du ha pengar motsvarande hela din teckning tillgängliga för handel på kontot, baserat på teckningskursen. Om du inte har tillräckligt med medel kan ditt konto bli övertrasserat och hela eller delar av din teckning kan nekas.

  • Tilldelningen bestäms helt av bolaget och dess rådgivare. Detta är en process som Nordnet varken kan påverka eller är delaktig i.