Sara Silver Örman: ”Vi måste vara lyhörda för våra kunders behov – idag och imorgon”

För ett par veckor sedan fick jag och Nordnet Sverige sällskap av vår nya Private Banking-chef, Sara Silver Örman. Sara har tagit sig an uppdraget, att tillsammans med sitt service- och mäklarteam, förvalta och förbättra erbjudandet för våra lite mer förmögna kunder. Självklart är jag nyfiken på att höra mer om hennes drömmar och visioner.

Hej Sara och välkommen till Nordnet!

Tack ska du ha, det är otroligt spännande och häftigt att vara på plats.

Berätta, vem är du och varför lockades du av det här uppdraget?

Jag är 37 år gammal. Smålänning som bor i Stockholm sedan drygt tio år tillbaka. Jag har ett förflutet från storbank, inom just Private Banking. Nu ser jag fram emot något helt annat.

För mig handlar Private Banking om att ge det lilla extra. Att leverera lösningar, att förenkla och förbättra. Allt bottnar i att förstå kunden och hans eller hennes behov. När man arbetar på en modern och digital bank, som Nordnet, blir det nya utmaningar. Jag ser fram emot att ta mig an dem.

Jag har märkt att långt ifrån alla känner till vårt Private Banking-erbjudande. Berätta, hur funkar det?

Vårt Private Banking-erbjudande utgår från våra kunder – men på ett lite annorlunda sätt. Vi har ett helhetskoncept med allt från ett omfattande placeringserbjudande, till experter och specialister inom pension och försäkring, skatt och juridik. Vi erbjuder både rådgivning och dagliga aktieanalyser. Det som skiljer oss från andra är att våra kunder bara betalar för det de behöver och vill ha. Alla är olika, och har olika behov. Det känns omodernt att betala tusentals kronor för tjänster man inte behöver. Jag tror att fler aktörer kommer att behöva anpassa sig till vår modell.

Kul att höra! Ser du några utmaningar för Nordnet jämfört med andra Private Banking-aktörer?

Att nå ut med en ny form av tillgänglighet är förstås en utmaning. Vi arbetar inte med regelbundna kundmöten på samma sätt som de flesta andra. Istället strävar vi efter att finnas när kunden behöver oss, så som han eller hon behöver oss. Det kan handla om att träffas fysiskt, på vårt kontor i Stockholm eller Malmö. Men det kan lika gärna handla om ett snabbt videomöte eller att omedelbart ge svar på en fråga eller lösa ett praktiskt problem. Vi svarar alltid inom 30 sekunder när våra kunder behöver komma i kontakt med oss. Ett enkelt men viktigt löfte.

Vi jobbar också hårt för att alltid ligga i framkant. För mig betyder det att vi måste vara lyhörda gentemot kundernas behov, idag och imorgon. Vi får aldrig klappa oss själva på axeln – vi måste fortsätta att utvecklas tillsammans med våra kunder.

Innan vi avrundar undrar jag om du vill hälsa något till våra kunder?

Jag vill bara säga att jag är glad att vara på plats och jag ser fram emot att utveckla och utvecklas inom vår Private Banking-affär. Nordnet har i alla tider arbetat med inspiration som ett viktigt redskap för att lära och bli bättre. Jag hoppas att våra kunder kommer att fortsätta inspirera och inspireras av varandra. Att dela med sig av feedback och dyka upp på event och kundträffar.

Tack Sara och lycka till på nya jobbet.

Tack själv Martin!

Tips! Läs mer om Nordnets erbjudande för Private Banking

Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Det finns en risk att du inte får tillbaka de pengar du investerar.

Är du inte Nordnetkund? Kom igång med ditt sparande här!

I kommentarsfältet nedan kan du som läsare kommentera innehållet i detta blogginlägg och ta del av andra läsares kommentarer. Kommentarsinnehåll representerar således inte Nordnets åsikt. Nordnet granskar inte kommentarer innan de publiceras, men vi kommer att ta bort olämpliga kommentarer för det fall sådana förekommer.
Vill du veta mer om hur Nordnet behandlar dina personuppgifter, klicka här.

guest
2 Kommentarer
Äldst
Nyast Mest gillade
"Inline" feedbacks
Se alla kommentarer
Anonym
Anonym
2018-09-07 17:17

Hej Sara!
Jag upplever att jag får söka information. Tidigare fick man tillskickad information om event man kunde gå på.
Hemsidan har vuxit fram med färger som jag tipsade designer om och det är ju bra.
Har testat Avanza men Nordnet är bättre.

Lycka till på det nya jobbet

Vänligen
Hans Ingwall

Anonym
Anonym
2018-09-26 14:05

Hej Sara,
Vem kan man prata hos er om förbättringar på GUI, det är några få saker jag saknar hos er som finns hos andra aktörer?

Med vänlig hälsning,
-p