Hennes & Mauritz, H&M, började börsveckan med att släppa sina siffror för det senaste månadens försäljning och meddela marknaden att det nu är slut på den typen av informationsgivning. Vad tycker investerarna om det? Vi har frågat på Twitter.
H&M kommer fortsättningsvis att slopa månadsrapporten. Kedjan kommer framöver istället att släppa sin försäljning på kvartalsbasis och informera mer brett i samband med kapitalmarknadsdagar.
Frågan engagerade investerare på Twitter. Finwire frågade sina följare om synen på beslutet från klädjätten. Totalt 953 personer svarade på frågan om huruvida det var ett bra eller dåligt beslut av H&M-ledningen.
Twitter gav ledningens beslut godkänt. 44 procent uppgav att det var en bra åtgärd medan 30 procent menade att det var en “icke-fråga”. Alla var emellertid inte positiva. 26 procent av twittrarna svarade att beslutet var dåligt.
Hur gick då försäljningen? H&M ökade under juni sin försäljning med 7 procent i lokala valutor.