Hoppa till huvudinnehållet

Nordnetappen – som natt och dag!

Hej! Hoppas alla har haft en bra påsk! Sist skrev jag om alla nya sidor och funktioner som kommit till nya webben men nyheter om appen lös med sin frånvaro. Men det var inte så att jag glömde, jag väntade bara på en nyhet som jag ville berätta om för er.

Appteamet har nämligen också haft full fart framåt. Sedan jag skrev om appen sist har vi släppt fyra nya versioner, nu senast v.8.6.0 som är ute för iOS och Android idag.

Redan i förra versionen gjorde vi om marknadsöversikten från grunden för att kunna erbjuda snabb tillgång till marknadsindex, valutor, räntor och råvaror. För att underlätta att hålla sig uppdaterad på vad som händer med dina lagda order, har vi också flyttat order och avslut till huvudnavigeringen. Även dina transaktioner finns här (din profil hittar du längst upp till höger på kontoöversikten). Prova, det är både ett mer naturligt flöde och mer överskådligt.

Vad gäller överraskningen jag teasade sist så hoppas jag ni hittat den vid det här laget. Just det, Nordnet ansluter sig nu till en exklusiv skara appar som Twitter och Facebook Messenger som har ett eftertraktat ”dark mode”:

Detta är förstås ingen ny funktion utan mer en kul grej, men dark mode har faktiskt också en del fördelar. För personer med ljuskänsliga ögon är dark mode generellt en bättre upplevelse, och vid användande av appen i ett mörkt rum tycker de flesta att det är skönare att slippa de starka kontrasterna som uppstår mot vit bakgrund. För att aktivera dark mode går man in på sin profil och slår på ”dark mode”.

Det skulle ha blivit ett ”Easter egg” lagom till påsk men teamet upptäckte en bugg som vi prioriterade att fixa först. Påskharen blev därmed lite sen men den som väntar på något gott…

Pro tip: vi kör s k ”phased roll-out” vilket innebär att vi släpper på automatisk uppdatering av appen några procentenheter av användare i taget. Men vill man inte vänta kan man alltid gå in på AppStore och göra en manuell uppdatering för att få senaste versionen med en gång! (Funkar bara på iOS).

Framöver jobbar appteamet med strömmande orderböcker samt en genomgång och förbättring av tradingflödet för att ta bort onödig friktion och irritationsmoment. Vi har en backlogg som är längre än så men detta är vad teamet kommer jobba med det närmsta veckorna.

Det är hög fart nu som ni märker. Det är mycket jobb men också väldigt roligt! Jag hoppas ni tycker det med och ser fram emot er feedback. Tack för att ni läst!

/Rasmus

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier och fonder gett historiskt god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning.

Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Är du inte Nordnetkund? Kom igång med ditt sparande här!

I kommentarsfältet nedan kan du som läsare kommentera innehållet i detta blogginlägg och ta del av andra läsares kommentarer. Kommentarsinnehåll representerar således inte Nordnets åsikt. Nordnet granskar inte kommentarer innan de publiceras, men vi kommer att ta bort olämpliga kommentarer för det fall sådana förekommer. Vill du veta mer om hur Nordnet behandlar dina personuppgifter, klicka här.

Subscribe
Notifiera mig om
guest
12 Kommentarer
Nyast
Äldst Mest gillade
"Inline" feedbacks
Se alla kommentarer
Anonym
Anonym
2019-05-02 20:54

Kul med uppdateringen. Tack!
Dock saknar jag fortfarande att kunna se total portföljutveckling sedan köp. Den visar bara utveckling i år 🙁

Anonym
Anonym
Svara till  Anonym
2019-05-02 21:06

Tack! Tar med mig den. Vi ska se över hela beräkningen för portföljutveckling, både på webben och i appen.

Anonym
Anonym
2019-05-02 17:53

Jag är tyvärr mycket besviken på att inte stoploss finns i nya appen. Den fanns ju i den gamla. Varför ska den nya vara sämre? Jag är mycket beroende av stoploss i app eftersom det är mycket mer omständligt att göra det på vanliga internetsidan. Jag har framfört min åsikt om stoploss för länge sedan, men inget har hänt.

Anonym
Anonym
Svara till  Anonym
2019-05-02 18:10

Hej! Tack för din kommentar. Passionerade önskemål som dina kommer hjälpa oss att lyfta prio för stoploss i appen! Vi är öppna med att nya appen ännu inte har s k ”feature parity” med den gamla och det ska vi absolut ha. Vår nya PO för appen ser nu över hela orderläggningsflödet och stoploss ska absolut med. Kan inte lova någon viss tid däremot. Har du testat stoploss i nya webben under tiden?

Anonym
Anonym
2019-05-02 17:18

Snygg uppdatering av appen!

Shareville funkar inte i Safari längre. Varken på Mac eller iPad. När förväntas Shareville fungera i Safari igen?

Anonym
Anonym
Svara till  Anonym
2019-05-02 18:08

Hej! Vi känner till det. Jag är själv Safari användare och vet precis vad du menar. Vi lägger just nu alla frontend resurser på nya webben men är mkt medvetna om denna bugg.

Anonym
Anonym
2019-05-02 15:12

Hej
Är det ingen hos Nordnet som har en iPad Pro med tangentbord? Appen klar fortfarande inte liggande format och blir därför oanvändbar på min iPad med tangetbord!

Anonym
Anonym
Svara till  Anonym
2019-05-02 15:24

Hej! Tack för din kommentar. Jo vi är medvetna av problemet med iPad och har tagit fram designs för hur vi ska anpassa för tablets i liggande läge. Givet de många andra funktioner vi vill få klart i appen kommer det inte komma i närtid men när nya siten släpps så kommer du få en mkt bra upplevelse på den med din iPad då den är responsiv (ändrar storlek efter enhetens skärm).

Anonym
Anonym
2019-04-23 22:09

#Darkmode

Anonym
Anonym
Svara till  Anonym
2019-04-24 13:19

Tack FF!

Anonym
Anonym
2019-04-23 15:21

Go Firefly! Är riktigt stolt över teamet och alla som är med och levererar fantastiskt värde till kunderna. Ni är awesome! 🙂

Anonym
Anonym
Svara till  Anonym
2019-04-23 16:45

Tack Mårten! This one has your name all over it… 👊🏼

© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm