Nordnet driver ett arbete för att stärka privatekonomiämnet ställning i skolans undervisning. Nu efterlyser jag åsikter och insikter från hem- och konsumentkunskapslärare som vill ge sin syn på saken.
Är du själv hem- och konsumentkunskapslärare för högstadiet och har erfarenhet av att lära ut privatekonomi? Eller känner du någon?
I arbetet med att stärka privatekonomiämnets ställning är jag mycket intresserad av att få insikter från de personer som detta i allra högsta grad berör; lärarna själva. Vad tycker du, ska vi ha mer privatekonomi? Eller tycker du rentav det bör vara mindre? Varför i så fall? Kanske har du exempel på hur du själv har arbetat pedagosgiskt med privatekonomi och hur det har tagits emot av eleverna?
Kontakta mig via mejl: frida.bratt@nordnet.se – så blir jag jätteglad!
Fortsätt tycka till i frågan kring privatekonomi i skolan nedan eller under hashtaggen #privatekonomipåschemat i sociala medier.
/Frida
ränta på ränta! ska lärarna lära ut att ekonomi är ett vetenskapligt ämne? Det är ett politiskt ämne – allt sedan finanskrisen.