Dellia Group ASA.
Nordnet erbjuder dig möjligheten att anmäla teckning av aktier i Dellia Group ASA inför bolagets notering. Eventuell tilldelning är courtagefri hos Nordnet.
Detta är en annons från Dellia Group ASA.
Materialet nedan är hämtat från erbjudandehandlingarna och har inte granskats av Nordnet före publicering. Nordnet friskriver sig helt från ansvar för det resultat som kan bli följden av att en användare på olika sätt utnyttjar detta material. Materialet ska inte uppfattas som att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller sprider investeringsrekommendationer. Finansiella instrument kan både öka och minska i värde. Hela det investerade kapitalet kan förloras, och en investerare rekommenderas att ta del av och göra en samlad utvärdering av informationen i erbjudandehandlingarna, tillsammans med en allmän omvärldsbedömning. Nordnet mottar en engångsersättning från bolaget eller rådgivaren i Erbjudandet i samband med noteringen. Läs mer om tredjepartsersättningar.

Kort om bolaget.
Dellia är ett nordiskt konsumentvaruföretag som har etablerat sig som en aktör inom torkad frukt, med varumärken som har förnyat produktkategorin. Företaget lanserade Sunshine Delights® Dried Mango i Norge 2019 och har sedan dess vuxit snabbt med utvidgningar till nya fruktvarianter och varumärkena Dippies® och A Date With®. Idag erbjuder Dellia 24 produkter, distribuerade genom cirka 12 800 butiker i Norden, och har tidig närvaro på fler europeiska marknader som Tyskland, Frankrike och Storbritannien.
Mellan 2022 och 2024 växte Dellias försäljning med en årlig tillväxttakt på 124 %, och för de senaste tolv månaderna per juni 2025 hade företaget en omsättning på 440 miljoner norska kronor och en justerad EBIT på 54 miljoner norska kronor (oreviderad).
Denna utveckling har varit möjlig genom fokus på innovation, värdekedja, distribution och ett engagerat, grundarlett team.
Börsnoteringen kommer att stödja Dellias tillväxtstrategi genom att bidra till att finansiera rörelsekapital för skalning på utvalda europeiska marknader, säkra produktionskapacitet, investera i produktutveckling samt ytterligare stärka värdekedjan från råvara till färdiga produkter i butik.
Kort om bolaget.
Dellia är ett nordiskt konsumentvaruföretag som har etablerat sig som en aktör inom torkad frukt, med varumärken som har förnyat produktkategorin. Företaget lanserade Sunshine Delights® Dried Mango i Norge 2019 och har sedan dess vuxit snabbt med utvidgningar till nya fruktvarianter och varumärkena Dippies® och A Date With®. Idag erbjuder Dellia 24 produkter, distribuerade genom cirka 12 800 butiker i Norden, och har tidig närvaro på fler europeiska marknader som Tyskland, Frankrike och Storbritannien.
Mellan 2022 och 2024 växte Dellias försäljning med en årlig tillväxttakt på 124 %, och för de senaste tolv månaderna per juni 2025 hade företaget en omsättning på 440 miljoner norska kronor och en justerad EBIT på 54 miljoner norska kronor (oreviderad).
Denna utveckling har varit möjlig genom fokus på innovation, värdekedja, distribution och ett engagerat, grundarlett team.
Börsnoteringen kommer att stödja Dellias tillväxtstrategi genom att bidra till att finansiera rörelsekapital för skalning på utvalda europeiska marknader, säkra produktionskapacitet, investera i produktutveckling samt ytterligare stärka värdekedjan från råvara till färdiga produkter i butik.

Noteringen i korthet.
Växande aktör inom torkad frukt i Norden med försäljning i ~12 800 butiker
Innovationsdriven modell med nyetablerat Food Innovation Lab i Oslo, som kommer att stärka utvecklingskraften.
Strategiska, långsiktiga leverantörsavtal som ger konkurrensfördelar genom tillgång till stora mängder torkad frukt. Lokal närvaro i Shanghai säkerställer kvalitet och spårbarhet i värdekedjan.
Grundarlett företag med bevisad förmåga att utveckla varumärken och driva lönsam tillväxt.
Noteringen kommer att stödja Dellias tillväxtstrategi genom att bidra till att finansiera rörelsekapital för skalning på utvalda europeiska marknader, säkra produktionskapacitet, investera i innovation och produktutveckling samt ytterligare stärka värdekedjan från råvara till färdiga produkter i butik. Företaget har etablerat en stark plattform i Norden och vill utnyttja tillväxtmöjligheter på stora europeiska marknader som Tyskland, Frankrike och Storbritannien.
Tillväxt med 124% årlig tillväxttakt i omsättning mellan 2022 och 2024 motsvarande en CAGR på 124 %.
Intäkter på 440 miljoner NOK och justerad EBIT på 54 miljoner NOK per LTM juni 2025
Mål om att fördubbla intäkterna från 2024-nivån på kort sikt och nå över 1,5 miljarder NOK till 2029, med gradvis förbättring av marginalerna.
Ambition att dela ut 50% av nettoresultatet som utdelning
