FRONTLINE PLC(FRO)
(FRO)
Q1-rapport
14 dagar sedan‧39min
6,6046 NOK/aktie
X-dag 13 juni
8,03 %
Direktavk.
Orderdjup
Auktion
Antal
Köp
3 659
Sälj
Antal
1 951
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Omsättning (NOK)
-Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q2-rapport | 30 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 30 maj | |
2023 Q4-rapport | 29 feb. | |
2022 Årsstämma | 12 dec. 2023 | |
2023 Q3-rapport | 30 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 24 aug. 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
14 dagar sedan‧39min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q2-rapport | 30 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 30 maj | |
2023 Q4-rapport | 29 feb. | |
2022 Årsstämma | 12 dec. 2023 | |
2023 Q3-rapport | 30 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 24 aug. 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 8 tim sedanför 8 tim sedanKlare svakhetstegn i aksjen. Aksjen har brutt den tekniske støtten på 300-nivået, og på 287-nivået. I tillegg er 50-nivået i RSI chartet brutt, som signaliserer en lavere stigningstakt. Og sannsynlighet for en ytterligere lite fall i aksjen. Neste teknisk støtte er på 260, som vil være et godt kjøps signal.
- för 22 tim sedanför 22 tim sedanVerdt å lytte til for. https://omny.fm/shows/talking-transport/dht-s-tide-rises-with-oil-tanker-rate-cycleför 16 tim sedanför 16 tim sedanVeldig bra, hørte på den nå. Her en kort oppsummering slik jeg tolket det Svein sa: Det er flere grunner til å ha en long-posisjon i VLCC-markedet: 1. VLCC-skip er for store til å seile fullastet gjennom Suez-kanalen, noe som betyr at situasjonen i Rødehavet ikke har stor innvirkning på VLCC-markedet. Derfor er det ikke rasjonelt å forvente at en fredsavtale vil føre til en betydelig nedgang i ratene. 2. På grunn av det første punktet, har ikke forsikringspremiene for VLCC-skip økt betydelig. Eventuelle økninger i forsikringskostnadene ville uansett blitt overført til kundene. 3. Oljeetterspørselen forventes å øke med 1,5% i både 2024 og 2025. Dagens behov er 102 millioner fat per dag (mbpd), hvorav 40% (42 mbpd) transporteres sjøveien. Dette betyr at det vil være behov for å transportere omtrent 0,64 mbpd mer i 2024 og 1,29 mbpd mer i 2025 sammenlignet med 2023 nivå. 4. Fraktdistansene øker ettersom det produseres mer olje i Amerika. OPEC har redusert produksjonen i 1,5 år nå, og anerkjenner at de ikke kan eliminere oljeproduksjonen fra Amerika. Derfor gir de heller opp markedsandeler for å holde oljeprisen oppe. Dette øker generelt etterspørselen etter skip som kan transportere olje fra Amerika til Asia. 5. Den globale VLCC-flåten vokser ikke og blir stadig eldre. Det tar lang tid å bygge nye skip (3 år), så denne situasjonen vil vedvare en stund. I tillegg er skipsverftene opptatt med å bygge LNG- og LPG-skip. 6. Litt tanker fra Svein om VLCC sin fremtid: Nye, mer miljøvennlige drivstoff som grønn ammoniakk og blå metanol mangler infrastruktur og kapasitet, og er veldig dyre. Den globale skipsflåten bruker 3,5 mbpd drivstoff hver dag. Selv om en tredjedel av dette erstattes med mer miljøvennlige drivstoff, vil det fortsatt være behov for 2,34 mbpd av det vanlig drivstoff hver dag. VLCC-skip er de tyngste skipene, har de største motorene, og seiler de lengste distansene. De vil derfor være de siste skipene som må overgå til andre drivstoff. Det grønne skiftet vil ta lengre tid enn mange tror, ettersom energisikkerhet (konstant tilgang til nok energi) er svært viktig.för 16 tim sedanför 16 tim sedanI tillegg. Mye gammen tonnasje, nybygg ordreboken er all time low og det finnes ikle slot for å bygge før 2027/28. Så vi kan komme i en situasjon hvor det rett og slett ikke finnes nok tonnasje. Da vet vi hva som skjer med ratene. Frontline er makimalt giret for et slikt scenario. Detter er grunnen til at jeg sitter long i FRO.
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanWill this go up in the future?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q1-rapport
14 dagar sedan‧39min
6,6046 NOK/aktie
X-dag 13 juni
8,03 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
6,6046 NOK/aktie
X-dag 13 juni
8,03 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 8 tim sedanför 8 tim sedanKlare svakhetstegn i aksjen. Aksjen har brutt den tekniske støtten på 300-nivået, og på 287-nivået. I tillegg er 50-nivået i RSI chartet brutt, som signaliserer en lavere stigningstakt. Og sannsynlighet for en ytterligere lite fall i aksjen. Neste teknisk støtte er på 260, som vil være et godt kjøps signal.
- för 22 tim sedanför 22 tim sedanVerdt å lytte til for. https://omny.fm/shows/talking-transport/dht-s-tide-rises-with-oil-tanker-rate-cycleför 16 tim sedanför 16 tim sedanVeldig bra, hørte på den nå. Her en kort oppsummering slik jeg tolket det Svein sa: Det er flere grunner til å ha en long-posisjon i VLCC-markedet: 1. VLCC-skip er for store til å seile fullastet gjennom Suez-kanalen, noe som betyr at situasjonen i Rødehavet ikke har stor innvirkning på VLCC-markedet. Derfor er det ikke rasjonelt å forvente at en fredsavtale vil føre til en betydelig nedgang i ratene. 2. På grunn av det første punktet, har ikke forsikringspremiene for VLCC-skip økt betydelig. Eventuelle økninger i forsikringskostnadene ville uansett blitt overført til kundene. 3. Oljeetterspørselen forventes å øke med 1,5% i både 2024 og 2025. Dagens behov er 102 millioner fat per dag (mbpd), hvorav 40% (42 mbpd) transporteres sjøveien. Dette betyr at det vil være behov for å transportere omtrent 0,64 mbpd mer i 2024 og 1,29 mbpd mer i 2025 sammenlignet med 2023 nivå. 4. Fraktdistansene øker ettersom det produseres mer olje i Amerika. OPEC har redusert produksjonen i 1,5 år nå, og anerkjenner at de ikke kan eliminere oljeproduksjonen fra Amerika. Derfor gir de heller opp markedsandeler for å holde oljeprisen oppe. Dette øker generelt etterspørselen etter skip som kan transportere olje fra Amerika til Asia. 5. Den globale VLCC-flåten vokser ikke og blir stadig eldre. Det tar lang tid å bygge nye skip (3 år), så denne situasjonen vil vedvare en stund. I tillegg er skipsverftene opptatt med å bygge LNG- og LPG-skip. 6. Litt tanker fra Svein om VLCC sin fremtid: Nye, mer miljøvennlige drivstoff som grønn ammoniakk og blå metanol mangler infrastruktur og kapasitet, og er veldig dyre. Den globale skipsflåten bruker 3,5 mbpd drivstoff hver dag. Selv om en tredjedel av dette erstattes med mer miljøvennlige drivstoff, vil det fortsatt være behov for 2,34 mbpd av det vanlig drivstoff hver dag. VLCC-skip er de tyngste skipene, har de største motorene, og seiler de lengste distansene. De vil derfor være de siste skipene som må overgå til andre drivstoff. Det grønne skiftet vil ta lengre tid enn mange tror, ettersom energisikkerhet (konstant tilgang til nok energi) er svært viktig.för 16 tim sedanför 16 tim sedanI tillegg. Mye gammen tonnasje, nybygg ordreboken er all time low og det finnes ikle slot for å bygge før 2027/28. Så vi kan komme i en situasjon hvor det rett og slett ikke finnes nok tonnasje. Da vet vi hva som skjer med ratene. Frontline er makimalt giret for et slikt scenario. Detter er grunnen til at jeg sitter long i FRO.
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanWill this go up in the future?
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Auktion
Antal
Köp
3 659
Sälj
Antal
1 951
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Omsättning (NOK)
-Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q2-rapport | 30 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 30 maj | |
2023 Q4-rapport | 29 feb. | |
2022 Årsstämma | 12 dec. 2023 | |
2023 Q3-rapport | 30 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 24 aug. 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr